Ce să faci cu o accidentare la genunchi. 10 tipuri de exerciții pe care le puteți face atunci când aveți dureri de genunchi - GymBeam Blog


Poti sari direct la oricare si citi despre ele. Iti recomand, totusi, sa citesti si partea introductiva in care-ti povestesc cum m-am accidentat, sigur ai de tras niste invataturi din patania mea. Intalnirea mea cu ea In urma cu 18 saptamani, incepeam un program de antrenament nou, conturat in jurul principiului Push-Pull-Legs. Mai exact, asta inseamna ca ai o zi de impins grupe precum piept, triceps si umerio zi de tras spate, biceps si o zi de ce să faci cu o accidentare la genunchi.

Ce era si mai misto, era ca faceam cele 3 antrenamente, initial pentru forta, adica repetari putine si greutate cat mai mare. Urma o zi de pauza si reluat cele 3 antrenament, de data asta pentru hipertrofie, un termen ce se refera la cresterea musculara. De data asta, repetarile erau undeva in intervaluliar greutatile moderate.

Toate bune si frumoase, urmam antrenamentul de vreo 6 saptamani si mergea bine.

10 tipuri de exerciții pe care le puteți face atunci când aveți dureri de genunchi

Veneam din perioada de definire, imi cresteam treptat caloriile, crestea treptat si forta. Pana cand, la un antrenament de forta la picioare, aveam de facut, ca ultim exercitiu, presa pentru picioare.

  • Artrita cu deformare articulara
  • Dureri de noapte ale articulației umărului
  • Despre durerea de genunchi Durerea de genunchi este o problema frecventa, cu care se confrunta multi oameni, care are multiple cauze - incepand de la accidentari ori lovituri sau leziuni, pana la complicatii ale unor afectiuni medicale.
  • Dureri de genunchi: cauze si remedii simple Dureri de genunchi: cauze, diagnostic si tratament Durerile de genunchi și alergarea.

Dupa cate 4 serii istovitoare de 3 repetari la genuflexiuniindreptari si indreptari romanesti, sistemul meu nervos central CNS era deja prajit. Cand te antrenezi cu greutati foarte apropiate de 1RM 1 Rep Max — greutatea maxima cu care poti face o repetarecea mai mare solicitare o pui asupra sistemului nervos. La nivel muscular, nu vei simti cine stie ce. Nu vei avea pump-ul ala fantastic de simti ca muschii iti vor rupe pielea, dornici de a-si capata independenta, mai ceva ca ungurii din Harghita.

In plus, trebuie sa fii super atent, orice scapare micuta poate conduce foarte usor la o accidentare. Nici transpiratia nu intra in ecuatie aici.

Ca sa-i permiti CNS-ului sa se recupereze intre serii, optim e sa faci undeva intre 3 si 5 min pauze. Sa zicem ca optezi pentru 3 min.

Alea 3 repetari pe care le faci necesita cam s. Deci poti vedea cum timpul tau efectiv de lucru, in care ridici greutati in cadrul unui antrenament de forta, reprezinta 7. Asta inseamna volum mic, dar intensitate mare.

Durere de Genunchi - Cauze, Tratament & Remedii Naturiste

Si inca o chestie. Exista anumite exercitii care se preteaza la antrenamente de forta, preponderent cele multiarticulare.

ce să faci cu o accidentare la genunchi

De ce crezi ca la competitiile de powerlifting se testeaza genuflexiunile, indreptarile si impinsul la banca orizontala? Pentru ca alea-ti permit sa pui cea mai mare greutate pe bara si sa-ti verifici cu-adevarat forta.

Daca visul tau e sa participi la o competitie de powerlifting la care sa iei o pereche de gantere si sa incepi sa bagi ridicari laterale pentru umeri, imi pare rau sa te dezamagesc, dar… probabil nu se va intampla niciodata.

Sunt sau nu sunt acestea accidentari grave? Când ar trebui sa consulți un chirurg ortoped in cazul in care ai suferit un traumatism de genunchi?

Am facut paralela asta pentru ca-i necesar sa intelegi ca, dupa 4 serii x 3 repetari x 3 exercitii, CNS-ul mi-era praf, iar concentrarea mi-era afectata vertiginos. De aia am si lasat presa la sfarsit, pentru ca, in teorie, e mai safe si nu prezinta un risc atat de mare de accidentare. Trebuia sa fac doar 3 repetari. La a 2, m-am deconcentrat, am pierdut aliniamentul piciorului stang, genunchiul s-a dus putin in interior si a fost indeajuns sa faca, well, poc! Totul parea desprins din vis si n-am stiut ce s-a intamplat pentru cateva secunde.

Nu ma durea, dar aveam o presimtire viscerala ca ceva nu e bine.

Ce să faci cu o accidentare la genunchi, Durere de Genunchi - Cauze, Tratament & Remedii Naturiste

Dupa cateva zeci de secunde de uluiala, totul a fost clar. Ceata s-a indepartat si am realizat ce s-a intamplat. Am intins mana umil si-am facut cunostinta: Buna, Accidentare, eu sunt Razvan. Nu-mi pare bine sa te cunosc. Confirmarea La cateva zile dupa accidentare, incepuse sa ma sicaneze genunchiul la urcatul scarilor, cand puneam presiune pe el. La sala am continuat cu antrenamentele de picioare, acolo nu durea. Numeste-o adrenalina, numeste-o rationalizarea mea ca nu doare pentru ca-mi doream sa fac aia.

ce să faci cu o accidentare la genunchi

Habar n-am, ideea-i ca ma antrenam ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. Pana cand ma deplasam catre sala intr-o zi si mi s-a blocat oarecum piciorul. Devenise rigid, oasele trosneau, era si putin umflat, cu acumulare de lichid.

Atunci am luat decizia sa merg la ortoped.

  1. Cu toate acestea, rezultatelepe care le veți obține în urma executării exercițiilor pentru picioare merită tot efortul.
  2. Tratamentul artrozei coaste sternale
  3. Dureri la nivelul genunchiului după accidentare Tratarea articulațiilor cu uleiuri esențiale
  4. 10 clase de boli osoase și articulare
  5. Comprimate absorbabile pentru dureri articulare
  6. Ce poate alăpta din dureri articulare
  7. Alifii pentru artroza

Care ortoped mi-a zis ca pare a fi meniscul rupt si m-a trimis la RMN, sa vedem exact care-i treaba cu a mea accidentare.

Care RMN nu prea i-a confirmat spusele, decat partial. Meniscul era fisurat putin, cartilajul patelar era rupt. Vorba aia: po-tay-toes, po-tah-toes. Tot cam acolo eram. Mi-a recomandat sa nu mai fac genuflexiuni. N-am plecat bucuros din cabinetul lui. Aveam o stare interioara nasoala cand cugetam asupra recomandarii medicului, simteam ca urmeaza sa fac ceva impotriva firii mele. Imi doream sa ma antrenez, dar nu vream sa ajung la o accidentare mai grava. Asta-mi cauza disonanta cognitiva, iar cand chestia asta se instaleaza, esti super motivat sa ti-o rezolvi.

Si-aveam 2 cai de a o rezolva: fie imi modificam credintele si ma autoconvingeam ca nu am nevoie de antrenamentul de picioare, fie imi bagam picioarele in ea accidentare si ramaneam congruent cu comportamentul meu de pana atunci adica antrenarea picioarelorneincepand sa intreprind un comportament cu care nu eram de acord adica neantrenarea picioarelor.

Asa ca ce-am facut a fost sa ma documentez in privinta accidentarii si-am remarcat faptul ca nu se vindeca decat cu operatie. In rest, se poate gestiona si mentine in parametri astfel incat calitatea vietii sa nu fie afectata.

Accidentarea Non Contact a lui Jonathan Isaac - TOP 3 exerciții pentru Sportivi

Atunci am avut un moment revelator si euforic, un moment de asumare deplina. Totul a devenit simplu, din punctul meu de vedere, cu urmatorul rationament: Vreau sa mai fac genuflexiuni cu greutati mari in viitor? Da, deci va trebui sa ma operez. Atunci, ma impiedica ceva sa-mi antrenez picioarele acum? Dintr-odata ma simteam eliberat. Facusem o analiza cost-beneficiu si-o evaluare obiectiva care condusese la o decizie.

ce să faci cu o accidentare la genunchi

Decizie care-mi permitea sa-mi antrenez picioarele, ceea ce ma facea fericit. Sa ne-ntelegem, n-am cautat si nu caut nici in ziua de azi sa-mi inrautatesc situatia. Dimpotriva, la 3 luni dupa, genunchiul meu e super bine, foarte rar imi amintesc ca nu e un genunchi normal.

Asta pentru c-am aplicat diferite tehnici super misto care mi-au permis sa nu pierd niciun mm din circumferinta piciorului in conditiile in care pun maxim 40 kg pe bara acum. Principiul de baza e simplu: permiti sangelui sa intre in muschi, dar nu-i permiti ce să faci cu o accidentare la genunchi iasa. Ca sa faci asta, va trebui sa-ti infasori membrele unde vrei sa aplici tehnica. Astfel, vei duce sangele in muschi prin artere, dar venele iti vor fi obstructionate, deci sangele nu va parasi zona.

ce să faci cu o accidentare la genunchi

Avand in vedere ca fluxul sangvin muscular crescut inseamna supradimensionare celulara si aport mai mare de nutrienti, poti vedea cum tehnica conduce la crestere musculara. Ba mai mult, BFR cauzeaza o acumulare de metaboliti, precum acidul lactic, despre care s-a dovedit ca are un impact direct asupra cresterii musculare.

Iar ca ultim aspect, oboseala directa cauzata muschiului forteaza sistemul nervos sa recrutez fibre musculare de tip 2, cu contractie rapida, care au cea mai mare capacitate de a creste. Ce-i super misto la toate mecanismele astea pe care le-am mentionat e ca ele atrag dupa sine hipertrofia musculara prin ceea ce se numeste stres metabolic.

Cum sa-ti antrenezi picioarele cu o accidentare

De regula, ar trebui sa te ingrijoreze cand auzi stres, dar de data asta e prietenul tau. Imi amintesc ca citisem prima data despre tehnica asta acum cativa ani. Unul din lucrurile pe care se punea accent in articolul de la vremea aia era ca poate fi aplicata in special atunci cand ai de-a face cu o accidentare, de exemplu, la nivel de articulatii.

ce să faci cu o accidentare la genunchi

Asta pentru ca, dupa cum am spus, iti permite sa taxezi foarte mult muschiul, folosind greutati foarte mici. Putin stiam cat de mult ma va ajuta in viitor, cand chiar ma voi accidenta si ma va ajuta sa ma antrenez in continuare.

Tipul din poza de mai sus foloseste chiar dispozitive Kaatsu, de unde-i vine si numele metodei. Daca ai la indemana asa ceva putin probabilbravo tie, daca nu, poti folosi orice chestie cu care te poti lega, de la infasuratoare de genunchi la pansament.

O sa se uite toti ciudat la tine in sala leziunile articulare și tratamentul acestora vii cu bratele bandajate? Ca grad de infasurare, pe o scara de la 1 la 10, vei vrea sa strangi cam de un Nici prea strans, cat sa-ti amorteasca si sa ti se invineteasca membrul, dar nici prea lejer, cat sa nu blochezi venele si sangele sa scape.

Este accidentarea mea la genunchi grava sau nu? Cele 5 semne pe care trebuie să le observi.

Nu uita, ala-i scopul, sa tii sangele prizonier in muschi. Cat despre unde sa infasori, e important s-o faci in partea superioara a membrului. O folosesti pentru brate? Infasoara in canalul dintre biceps si umar. Vrei pentru picioare? Le infasori deasupra de cvadriceps astfel incat, la spate, sa-ti vina chiar sub fund. De asemenea, asigura-te ca infasori in straturi care se suprapun, si nu in spirala.

E important sa acoperi cat mai putina suprafata, ideal doar atat cat e grosimea a ce folosesti. In termeni de serii, repetari si pauze, lucrurile stau asa. In prima serie vei face 30 repetari. Vei face o pauza de 30 secunde, dupa care vei mai face inca 15 repetari. Repeti procesul inca de 2 ori, deci un total de 4 serii. Seria 1: 30 repetari, 30 s pauza Seria 15 repetari, 30 s pauza Iti dai seama deja ca tehnica se preteaza la antrenamentul de picioare cvadriceps, biceps femural, gambe si la cel de brate biceps, triceps.

Am folosit-o cu succes in ambele cazuri.